Sydney Sweeney míří do temně komické adaptace Poeho ‚Masky červené smrti‘ od A24

Sydney Sweeney míří do temně komické adaptace Poeho ‚Masky červené smrti‘ od A24

Sydney Sweeney: Od Euforie až k Poeovi

Herečka Sydney Sweeney je v poslední době naprostým fenoménem, o kterém Hollywood nemůže přestat mluvit. Po úspěchu v seriálech jako Euforie nebo Bílotá lotos má našlápnuto na další zásadní roli – tentokrát v adaptaci jedné z nejslavnějších povídek Edgara Allana Poea. Studio A24, které už několikrát překvapilo neotřelým přístupem k žánru, chystá Maska červené smrti ve zcela novém stylu: temně vtipném a kritickém.

O režii se postará mladý tvůrce Charlie Polinger, jenž zatím sbíral zkušenosti hlavně na krátkometrážních snímcích. Jeho první výraznější film The Plague s Joelem Edgertonem je zatím ve fázi postprodukce a už samotné jméno slibuje, že Polinger uchopí Poeovu látku s patřičně mrazivým, ale zároveň originálním přístupem. Právě tento režisér by měl Sweeney nabídnout hereckou výzvu v jednom z hlavních partů nového filmu.

Poe, pandemie a party v klášteře

Originální povídka sleduje prince Prospera, který před smrtelnou nákazou prchá do izolace s hrstkou vyvolených. Ve svém přepychovém sídle pořádá jednu slavnost za druhou, zatímco venku je svět zasažen morem. Všechno změní nečekaný host – postava v červené masce, která ztělesňuje smrt i marnost aristokratických snů o nesmrtelnosti. Tato scéna dostává díky současným zkušenostem s pandemií nový rozměr a film chce tento pocit ještě zdůraznit – od ignorování utrpení venku až po popírání reality za zdmi luxusu.

Film slibuje viditelný kontrast dvou světů: dekadence bezpečného útočiště pro privilegované a temné zoufalství vně klášterních stěn. Už původní povídka měla jasně namířeno proti aroganci, samolibosti elit a předstírání, že bohatství vyřeší všechno. A24 ale slíbil odlišný pohled – nečekejte gotické přízraky a barevné sály jako ve verzi Rogera Cormana z roku 1964. Novinka má být satirická, znepokojivá a překvapivě aktuální.

Sydney Sweeney podle zákulisních informací jedná o jednu z nejdůležitějších rolí příběhu. Fanoušky zajímá, zda jí připadne tradiční postava, nebo úplně nově vymyšlený motiv. Studio A24 a režisér Polinger totiž záměrně neprozrazují, jak moc se budou držet předlohy a co změnou žánru vznikne.

Hlavní témata filmu se nebojí kopat do vlastních řad – prozkoumat chtějí zaslepenost z blahobytu, nedostupnost pomoci i hranici mezi luxusem a hrůzou. Chystaná Maska červené smrti tak míří přímo na současné publikum, které zažilo „uzavřený svět“ z první ruky, ale zároveň si dokáže dělat legraci ze svých slabostí.

Napsat komentář Zrušit odpověď