Klempíř kritizuje Hřiba: Piráti ztrácí mladé, debaty jsou slabinou

Klempíř kritizuje Hřiba: Piráti ztrácí mladé, debaty jsou slabinou

Piráti podle Klempíře ztrácí kontakt s mladými, Hřiba hodnotí bez servítek

Když marketér Jakub Klempíř komentoval působení Zdeňka Hřiba v debatách, nešetřil kritikou. Podle jeho slov bývalý pražský primátor často selhává v jasnosti projevů, působí nejistě a nedokáže se natolik prosadit v ostrých politických střetech. Zatímco Hřib upozorňuje na dostupné bydlení a digitalizaci státní správy, jeho působení v televizních debatách označil Klempíř za ‚fauly‘, protože prý často sklouzává do obranné argumentace a zanechává za sebou spíš zmatek než dojem silného lídra.

Debaty jsou pro voliče stále klíčovým momentem, kdy si tvoří názor na osobnosti politických stran. Pokud politik nedokáže vystupovat přesvědčivě a srozumitelně, ztrácí podle Klempíře šanci oslovit nejen nerozhodnuté, ale hlavně mladé voliče. A právě na to Piráti doplácejí – kdysi ‚strana mladých‘ už v očích generace Z není tak lákavá, jako tomu bylo v době, kdy čeřila vody tématy digitalizace či svobody internetu.

Kampaň, která ztrácí tah; značce Piráti dochází dech

Kampaň, která ztrácí tah; značce Piráti dochází dech

Klempíř si všímá, jak se image Pirátů vyčerpává. Už nejsou protestní alternativou s jasnými hesly, jakou byli v době svých začátků. Tehdy mladé táhla autenticita i odvaha bořit konvence. Dnes podle marketéra působí jednotvárně, jako by se báli udělat chybu – a to je přesně to, co mladí lidé rychle vycítí.

Není to jen o Zdeňku Hřibovi, i když jeho role je klíčová. Problém je hlubší. Piráti už tolik neřeší témata, která mladým skutečně leží na srdci. Zůstávají u obecné digitalizace nebo kritiky korupce, zatímco jiné formace přinášejí živější témata – třeba mentální zdraví, klima nebo inovativní vzdělávání. K tomu se váže i problém jazyka: původní pirátská mluva byla rebelsky hravá, teď zní často úředně a málo angažovaně.

  • Piráti se musí znovu zaměřit na autentickou komunikaci, pokud chtějí omladit své jádro příznivců.
  • Moderní marketing už nestačí, zvlášť bez charismatického lídra, který strhne svým výkonem i tým i mladé potencionální voliče.
  • Klempíř doporučuje větší důraz na témata, která rezonují – ať už jde o udržitelnost, duševní pohodu nebo férové pracovní podmínky.

Pokud Hřib a jeho tým nezmění styl, hrozí podle něj, že Piráti budou dál slábnout. Mladí dnes hledají jinde – a tam, kde dřív automaticky hlasovali pro Piráty, dávají šanci dalším progresivním stranám nebo novým hnutím. Klempíř považuje úpadek témat blízkých mladé generaci za zásadní slabinu, kterou už jednoduchý slogan nezachrání.

Napsat komentář Zrušit odpověď